אובדן כושר עבודה מלא: כל מה שרציתם לדעת

שינויים שמובילים למצב בו אדם אינו יכול לעבוד, עלולים להשפיע באופן משמעותי על רמת חייו ועל עתידו הכלכלי. מהו אובדן כושר עבודה מלא, במה הוא שונה מאובדן חלקי ולאילו גורמים יש לפנות במקרה כזה?

אירועים בלתי צפויים שמתרחשים לאורך החיים, בהם תאונות או מחלות שונות, עלולים לפגוע ביכולתו של אדם להמשיך לעבוד באותו האופן. מצב כזה של שינוי בתפקוד נקרא אובדן כושר עבודה, והוא מתייחס לחוסר היכולת להשתכר באופן מלא או חלקי. אובדן כושר עבודה יכול להיות תוצר של מגבלה פיזית או נפשית, כאשר המגבלות רלוונטיות לסוג העבודה בה עבד האדם עד כה.

באילו מקרים מדובר במצב של אובדן כושר עבודה מלא?

אובדן כושר עבודה מלא מתאר סיטואציה שבה אותו אדם לא יכול לעבוד כלל, גם לא בהיקף מצומצם יותר או בתחום אחר. בביטוח הלאומי, עובד כזה יקבל 100% בדרגת אובדן כושר עבודה. חשוב לציין שאם האדם יכול לעבוד בהיקף שעות אחר או בתחום שונה מזה שעבד בו עד כה (וכתוצאה מכך להרוויח סכומי כסף נמוכים יותר), מדובר באובדן כושר עבודה חלקי. 

אילו פתרונות מוצעים למתמודדים עם אובדן כושר עבודה מלא?

קבלת ההכרה הנדרשת במצבכם רלוונטית משום שהיא יכולה להעניק זכאות לקצבאות שונות, כולל קצבת נכות כללית, פנסיית נכות, פטור ממס הכנסה ועוד. מדובר בקצבאות אשר נמצאות תחת אחריותם של גורמים שונים, ולצורך קבלתן נדרש האדם לעבור שלבים מסוימים, להגיש מסמכים, לגשת לוועדות וכדומה. אי ביצוע הפעולות הנדרשות או עיכוב בהעברת המסמכים עלולים לפגוע בזכאות ואף למנוע את האפשרות לקבל את הקצבאות, ולכן חשוב לקבל את מלוא המידע על מנת לא לפספס את חלון ההזדמנויות.

היות ואנשים המתמודדים עם אובדן כושר עבודה מקדישים חלק לא מבוטל מזמנם הפנוי לטיפולים רפואיים ותהליכים הנדרשים לצורך החלמה, רבים מהם מתקשים לעשות את מה שנדרש לצורך הבטחת זכויותיהם. במקרים כאלה, ניתן לפנות אל חברות למימוש זכויות רפואיות על מנת לקבל מידע, המלצות והכוונה בנוגע לתהליך ולמאפייניו הפרטניים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these