האם אתם שומרים על החוקים? -זכויות עובדים

בכל מקום עבודה במדינה דמוקרטית ושוויונית חשוב כי ישמרו זכויות עובדים.

כחלק מהמדיניות של החברה וכחלק מהמערך השוויוני במדינה, התנאים שניתנים לכל עובד חייבים להיות שווים זה לזה, אסורה אפליה על כל רקע שהוא ויש לנהוג על פי חוק ובהגינות עם כל עובד.

מעבר לחוקים ולכלים, כדי שיהיו תנאים ואוירה טובה בכל חברה או עסק אם פרטי או ממשלתי, העובדים חייבים להיות מרוצים.

כאשר העובדים מרוצים, הם יעבדו באוירה טובה ונעימה שמכבדת אותם ויכבדו את האחרים ואת העבודה עצמה. רק כך ניתן יהיה ליצור תנאי עבודה טובים שיפיקו גם מוטיבצייה גבוהה בקרב העובדים ותפוקה טובה ויניבו רווחים לעסק.

שיתוף פעולה במקום העבודה בין העובדים ביניהם לבין עצמם ובין ההנהלה לעובדים כשאר הם שומרים על זכויות עובדים יוכל להביא למינוף  ושיפור של היכולות המקצועיות של העבודים ויחד להביא לתפוקה טובה בעבודה.

כאשר זכויות עובדים נרמסות במקום העבודה והם מרגישים מרומים, מופלים או מנוצלים, האוירה תהיה לא טובה, והאמון בין העובד למקום העבודה שלו יופר. במקרים כאלו העבודה עצמה תפגע, שכן לא תהיה כל מוטיבצייה מצד העובדים להמשיך ולתת למקום העבודה יכולות מלאות כשאר זכויות עובדים שלהם לא מתקיימים.

במקרים כאלו הרווחים של החברה עצמה יהיו בסכנה ואלי אפילו היא תנחל הפסדים. במקום שבו נרמסו זכויות עובדים ואלו ירגישו כי נעשה להם עוול, הם יורשו להתלונן אל מול גורמים חיצוניים ואפילו להגיש תלונה בשל כך. מעסיקים שיואשמו בפרת זכויות עובדים צפויים לעונשים חמורים ויצטרכו לפצות את העובדים שלהם בשל כך.

קיימת חשיבות רבה כי כל עובד ידע את זכויות עובדים לו הוא זכאי. מגיע לכל עובד לדעת מהם התנאים בהם מותר לו או אסור לו לעבוד ומהן הגבולות שכאשר עוברים אותם , למעשה נרמסים זכויות עובדים.

ברגע שידעו העובדים את החוקים וגם המעסיקים ידעו מהם התנאים הנכונים בהם צריכים להעסיק את העובדים ומהם הגבולות הברורים עליהם לא יוכלו לעבור, תוכל להישמר מודעות הולמת לזכויות עובדים ובמסגרת זאת כולם יהיו מרוצים בעבודה, הן המעסיקים והן העובדים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these