עובד דע את זכויותיך -הרעת תנאים בעבודה

לא אחת אנו שומעים תלונות של עובדים בנוגע להרעת תנאים בעבודה. לעתים נעשה לעובד עוול בנוגע לשכר שאותו היה אצור לקבל על פי הסכם עבודה ושכר זה נפגע או ירד.

לעתים אלו הם תנאים שהיה אמור לקבל אותו עובד כחלק מתנאי העסקתו בנוסף לשכר, כמו ימי חופשה או מחלה, בונוסים לשכר או שכר על שעות נוספות, וכן תנאים שהוסכמו מראש כמו רכב או תשלום על רכב או דלק, או שכר נסיעות ועוד מיני הטבות שהובטחו לעובד ולא קוימו או שהיו לעובד ונלקחו ממנו מסיבות שונות.

בכל מקרה כזה של הרעת תנאים בעבודה, העובד זכאי להתלונן על פי החוק ואף לתבוע לדין את המעסיק שלו או החברה המעסיקה אותו שהרעה את תנאי העבודה שלו.

אנו חיים במדינה דמוקרטית שומרת חוק, אך לעתים אנשים עוברים על החוקים וצפויים לעונש קנס או תביעה משפטית ויש לקרוא אותם לסדר. כמו שכן גם מעסיקים פרטיים שמחוייבים לעובדיהם, באם גרמו להרעת תנאים בעבודה של העבודים שלהם הם צפויים לעונש.

גם חברות ציבוריות או ממשלתיות אינן פטורות מחוקים אלו וגם בחברות שכאלה קורה לא אחת כי העובדים מתלוננים על הרעת תנאים בעבודה. כמובן שיש לבדוק כל מקרה לגופו, ועל כן קיים גוף משפטי העוסק בדיני עבודה וניתן לפנות אליו להכרעה בעניין הפרטי.

כל מקרה יבחן לגופו מול חוקי העבודה במדינה ויוכר כמקרה של הרעת תנאים בעבודה או שלא.

במקרה שאכן נעשתה הרעת תנאים בעבודה, יוכל העובד לקבל פיצוי הולם על עוגמת הנפש והכלכלית שנגרמה לו עקב כך. המעסיק יהיה חייב בפיצוי הולם כגובה אשר יוכרע כדין לענינו.

בכדי שלא ירבו מקרים של הרעת תנאים בעבודה, חשוב כי כל אזרח עובד במדינה ידע את החוק ואת התנאים שהוא צריך לקבל מהמעסיק על פי דיני העבודה ועל פי החוזה העסקה האישי שלו.

חשוב גם כי המעסיקים יהיו בקיאים בחוקים בכדי שלא יעברו עליהם ויכבדו את התנאים שהם צריכים להעניק לעובדים שלהם.

אם כל אחד ידע את התנאים המעוגנים על פי חוק בארץ, אולי נוכל להמנע מאותם מקרים קשים של הרעת תנאים בעבודה.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these