הטרדה מינית במקום העבודה -יש מי שיעזור לך

אחת התחלואות של החברה שלנו שקולה נשמע בשנים האחרונות אך לא מספיק, היא הטרדה מינית במקום העבודה.

רבים מרגישים כי מקום העבודה שלהם הוא מבצרם, ביתם השני, המקום הבטוח שלהם. אך לא תמיד הדברים קורים כך. לא מעט נשים מתלוננות בכל שנה על הטרדה מינית במקום העבודה שלהן. על יחס מזלזל, על אפליה על רקע מיגדרי ועל אלימות מילולית.

כנגד כל אותן העבירות המתרחשות במקומות העבודה וביניהן גם הטרדה מינית במקום העבודה, קיימים חוקים נוקשים בחוק במדינתנו.

הבעיה אינה רק בחקיקה כי אם בקלות בה עלולה לקרות הטרדה מינית במקום העבודה. כאשר קיימים יחסי מרות וסמכות כמו במקומות עבודה רבים בהם יש דרגות, מנהלים או בוסים שתחתיהן עובדות נשים, עלולה להיווצר סביבת עבודה  הנתונה ליחסי מרות אלו.

כאשר הגבול מיטשטש ובעלי הסמכות לוקחים את הכח לידיהם ומשתמשים בהם באופן הנוגד את ערכי המוסר והנוגד את החוקים, יכולים להיווצר מקרים בהם נשים שעובדות תחת סמכות גברית, מנוצלות לרעה באופנים שונים, ביניהם גם הטרדה מינית במקום העבודה.

נשים רבות שעברו הטרדה מינית במקום העבודה, חוששות להביע את התנגדותן ואת סלידתן מהאירוע ואף חוששות להתלונן בפני גורמים מימסדיים, אם במקום העבודה עצמו ואם במשטרה.

נשים אלו שהוטרדו, חוששות מהתוצאות הקשות שעלולות להיגרם כאשר יתלוננו על מעסיקיהם המטרידים, וחוששות לאבד את מקום עבודתן ואת משכורתן.

נשים רבות בישראל חיות במעגל אלימות בבית או בעבודה וחוששות לעשות צעד אקטיבי בכדי למנוע את האלימות או ההטרדות המיניות שהן עוברות.

כדי לחזק את ידיהן של אותן הנשים הן צריכות גב שיגבה אותן בתהליך של הגשת התלונה אל מול הגורמים הרלוונטים.

לא קל לכל אשה שעוברת הטרדה מינית במקום העבודה להתנהל אל מול המקרה הקשה הזה.

הן ברמה הפסיכולוגית מנטאלית והן ברמה המעשית והבירוקרטית

בכדי להוקיע את התחלואות הללו מתוך החברה שלנו, אנו חייבים להבין כי מדובר בתופעה גורפת ולא במקרה יחיד ובודד ואין האשמה בשום אופן באותן הנשים.

אם נעלה את המודעות למקרים אלו של הטרדה מינית במקום העבודה, נוכל להגיע ליותר אנשים ונשים במיוחד ולדאוג כי מקרים כאלו יבואו לידי טיפול הולם ולא ישנו בעתיד.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these