זקוקה לעזרה? -הטרדות מיניות בעבודה

לא אחת אנו קוראים בעיתון או שומעים בחדשות על מקרים של הטרדות מיניות בעבודה, מקרים בהן התלוננו נשים שמעסיקיהם או אנשי כח בארגון הטרידו אותן מינית.

אותן נשים שהיו קורבנות להטרדות מיניות בעבודה, אזרו אומץ ואל אף הסיטואצייה הקשה והלא פשוטה הזאת, הן ברמה המנטלית והן ברמה המעשית והבירוקרטית, פנו אל הגורמים המקובלים לאכיפת החוק והתלוננו בתביעה כנגד אותם מעסיקים או עובדים בעלי סמכות שעברו על חוקי המוסר ועל החוקים במדינת ישראל בהטרדות מיניות בעבודה.

בכדי שהטרדות מיניות בעבודה לא ישנו והדבר לא יהפוך לתופעה בחברה הישראלית, נוהגים גופים שונים לפעול למען נשים יוכלו לעבוד באופן בטוח ושווה לגברים בכל תפקיד ותחת כל סמכות מבלי להרגיש מאוימות ומבלי לחשוש מהטרדות מיניות בעבודה.

אמנם קיימים חוקים ברורים כנגד הטרדות מיניות בעבודה ולמרות זאת נשים רבות חוששות להתלונן כאשר מקרה כזה של הטרדות מיניות בעבודה קורה להן. הן חרדות לעצמן ולמקום העבודה שלהן ומרגישות שהן ושכרן בסכנה. הן טוענות כי הן חוששות כי המטריד יגרום לפיטוריהן שהרי הוא נמצא בעמדת כח שכזאת שהוא יכול לפטר אותן.

נשים רבות  נקלעות למעגל הקורבנות המיניות במקרים של הטרדות מיניות בעבודה, נשים שחשות שבויות בתוך השתיקה, כיוון שהן חוששות לאבד את משכורתן. בעיקר נשים שאין להן גב כלכלי, נשים שאין להן מעגלי תמיכה והן חשות לכודות לבד בתוך כל הסיפור הזה וגם נשים שמגדלות ילדים לבדן וגורל ילדיהם תלוי במשכורת שהן מרוויחות.

כל אותם המעצורים הללו גורמים פעמים רבות לנשים שחוו הטרדות מיניות בעבודה לפחד להתלונן. גם הידיעה שאולי לא ינהגו בחומרה עם אותם המטרידים שכן הם בעמדת כח רבה בחברה ויש בידיהם את כל היכולות לצאת מהתלונה נקיי כפיים במירמה, על ידי עורכי דין טובים שיקנו בכספם או על ידי קשרים פוליטיים ועוד.

כדי שנשים או גברים, שחוו הטרדות מיניות בעבודה יתלוננו ויתביו לדין את המטרידים, יש להביא למודעות ולתמיכה של החברה בקורבנות ההטרדה וליצור סביבה תומכת ומפרגנת שתנסה להוציא אותם ממעגל האימה שהן עוברות ולהביא לדין ולצדק את אלו שפגעו בהן.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these