פירוט תשלומי מיסים על חבילות מחו"ל – כך זה עובד

כמה מע"מ משלמים מעל 75 דולר, באילו מקרים מגיע פטור ממכס ומה חשוב לדעת על שחרור חבילה ממכס? ריכזנו עבורכם את המידע המלא על התשלומים הנלווים לתהליך השילוח

נתוני הקניות באינטרנט של צרכנים ישראלים ממשיכים לשמור על מגמת עלייה. ועם זאת, למרות המומחיות בכל הקשור לתהליך ההזמנה, נושא המיסים עדיין מעלה שאלות אצל רבים. באילו מקרים מגיע פטור ממע"מ, כמה מע"מ משלמים מעל 75 דולר ומה כולל תהליך שחרור חבילה ממכס? אם גם אתם רוצים לדעת עוד על תשלומי מיסים נלווים לחבילות מחו"ל, המדריך הבא הוא בדיוק מה שחיפשתם. 

תשלומי מיסים על חבילות מחו"ל
פירוט תשלומי מיסים על חבילות מחול

מתחילים בקטן: חבילות בשווי של פחות מ-75 דולר

פטור ממיסי ייבוא (פטור ממע"מ, פטור ממכס או תשלום עמילות מכס למשל) ניתן על חבילות שעלותן נמוכה מ-75 דולר. זאת למעט מוצרי טבק, אלכוהול ומוצרים שמחייבים אישורים מיוחדים. 

כמה מע"מ משלמים מעל 75 דולר? 

במצבים כאלה מתקיימות מדרגות מע"מ, שרלוונטיות לגבי חלק מהמוצרים ועובדות בצורה הבאה – שילמתם על מוצר עד 500 דולר? ככלל, תחויבו ב-17% מע"מ. שימו לב שאם המוצר עצמו מעל 75 דולר, החיוב במס יחושב לפי סכום כולל של שווי המוצר שקניתם בתוספת דמי המשלוח ששילמתם. אם המוצר עצמו בערך של פחות מ-75 דולר, ערך ההובלה לא יתווסף לחישוב המיסים.

ומה לגבי תשלומים נוספים? 

אם ערך החבילה הוא עד 500 דולר, תצטרכו לשלם מע"מ אבל עדיין תקבלו פטור ממכס. זאת כמובן כל עוד לא מדובר במוצרי אלכוהול או טבק. אם ערך החבילה בין 500 ל-1000 דולר, לא תהיו זכאיים לקבל פטור ממכס ותצטרכו לשלם מיסים נלווים בהתאם לסוג הפריט. 

מה נכלל ברשימה? רשות המיסים למשל, גובה אגרת מחשב על חבילות בשווי שבין 100 ל-500 דולר ואגרת ביטחון על חבילה בשווי של למעלה מ-500 דולר. מסוף המטענים בנמל התעופה גובה שירותי אחסון על חבילה שמעוכבת יומיים או יותר. בנוסף, ייתכן שתתבקשו לשלם גם עמילות מכס, דמי טיפול בגין מוצרים שמצריכים אישורים מיוחדים ועוד. 

כיצד ניתן להימנע מהפתעות?

כדי לא לשלם יותר ממה שתכננתם, התחילו בבדיקת שווי המשלוח. אם מדובר במשלוח קטן, ודאו שהוא אכן לא עובר את המגבלה של 75 דולר. תוכלו לשקול לפצל את החבילות, אך שימו לב שחבילות עבור אותו נמען שמגיעות ארצה בפרק זמן של 72 שעות, עלולות לעבור איחוד על ידי רשות המיסים – כך שאתם עשויים לשלם מיסים על ערכן הכולל, למרות שכל חבילה שווה פחות מ-75 דולר. עבור משלוחים גדולים יותר, אל תוותרו על המחשבון של רשות המיסים. ולבסוף, הקטינו את הסיכוי לעלויות נגררות. עיכובים בתהליך שחרור חבילה ממכס, עלולים להוביל לעלויות נלוות מהסוג שהזכרנו. הם יכולים להתרחש במקרים של בעיות בהסדרת תשלומים, חוסר במסמכים והצהרות נדרשות וכדומה. 

על מנת להישאר עם אצבע על הדופק, שימו לב להודעות שנשלחות מחברת השליחויות. חברת הבלדרות GCX המוגדרת כסוכן מכס מורשה, שולחת ללקוחותיה מסרון או מייל, הכולל את כל הפעולות שהם נדרשים לבצע לצורך שחרור המשלוח בהקדם. היא עושה זאת עוד טרם נחיתת המשלוח בארץ, בכדי לזרז את הטיפול בחבילות ולמנוע תשלום דמי אחסנה.

כדי לדעת היכן נמצאת החבילה שלהם, הלקוחות יכולים לגלוש אל מעקב משלוח GCX. לשאלות הנוגעות לכל עניין אחר, באפשרותם לפנות אל שירות לקוחות GCX באמצעות טופס יצירת הקשר באתר, משלוח הודעה בעמוד הפייסבוק או דרך צ'אט דיגיטלי חכם, המבוסס בינה מלאכותית.

תשלומי מיסים על חבילות מחול
כך עובד תשלומי מיסים על חבילות מחול

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post