לשמור על החוק -תקנון למניעת הטרדה מינית

בכל מקום עבודה , חברה או משרד בו עובדים נשים וגברים יחדיו, יש חוקים וכללים שעל העובדים לשמור ולקיים, שאינם קשורים באופן ישיר לעבודה ולפן המקצועי והם קשורים לסדר החברתי ולמוסר. אחד הדברים החשובים כי בכל מקום עבודה שכזה יהיה תקנון למניעת הטרדה מינית שיפורסם בין כלל האנשים העובדים במקום והם יהיו מודעים אליו.

תקנון למניעת הטרדה מינית, יכול למנוע מראש אי אלו הטרדות מיניות במקום העבודה וליצור מקום מוגן לכלל העובדים נשים וגברים כאחד.

כל בעל עסק מחויב להעביר בין עובדיו את התקנון למניעת הטרדה מינית ועל כל עובד לקרוא את התקנון למניעת הטרדה מינית ולחתום עליו. יש לכך תוקף משפטי , אך מעבר לכך, יש לתקנון למניעת הטרדה מינית, אופי הרתעתי, והוא יכול למנוע מקרים של הטרדה מינית בעתיד במקומות העבודה.

לא מעט נשים מוטרדות כיום במקומות העבודה על ידי עובדים אחרים ואף על ידי מעסיקיהם. הדבר חמור במיוחד כשאר מדובר בהטרדה מינית במקום העבודה, שכן, נשים רבות חוששות לספר או להתלונן כאשר חוו הטרדה במקום העבודה, מחשש למקום עבודתם ולפגיעה בשכרן.

ניצול של עובד או מעסיק את העובדת, הינו חמור וצפוי לפי החוק למשפט. כאשר יש חוקים נוקשים כלפי הטרדות מיניות במקום העבודה גם מעבר לתקנון למניעת הטרדה מינית.

תקנון למניעת הטרדה מינית, במקום העבודה, מעניק הרתעה וביטחון מסוים כי המודעות לדבר העבירות הללו יכולים למנוע מקרים של הטרדות בעבודה.

ההסתדרות שאחראית בין היתר על הפצת תקנון למניעת הטרדה מינית בין בתי עסק חברות ובכל מקום בו עובדים מספר אנשים, גברים ונשים, עוסק בהפצתו של תקנון למניעת הטרדה מינית ובהכנסתו לכל בית עסק.

בכל מקום בו יש חוקים ברורים, ותקנות שמנוסחים כראוי, הדבר מונע חוסר הבנה או חוסר ידע ומותיר את הדברים ברורים ורהוטים כפי שהם צריכים להיות ולא לוטים בערפל.

חוק וסדר הכרחי בחברה שלנו, חוקים נועדו להגן עלינו, לא רק על החלשים בחברה, אלא על כל פרט ופרט בחברה ועל החברה כמכלול. אם נקפיד לשמור על חוקים ותקנות אלו, נוכל לקיים חברה מוסרית ומתפקדת, טובה יותר.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these