בכיר, הקורונה השאירה אותך ללא עבודה? כך תמצא עבודה חדשה

חיפוש משרות בכירים הוא תמיד אתגר לא קטן, אך במציאות של הקורונה נראה שהוא הפך למורכב מתמיד. אם גם אתם נמצאים בשלב של איתור המשרה הבאה, כך תעשו זאת נכון

התפרצות נגיף הקורונה עיצבה מציאות שונה מזו שהכרנו כמעט בכל תחום, ואילצה רבים מאיתנו להסתגל לתנאים חדשים בבית ומחוץ לו. את עיקר הסערה ספג עולם התעסוקה, עם יציאה נרחבת לחל"ת, פיטורים המוניים והקפאה של תהליכי מיון או פתיחת משרות חדשות. 

להבדיל משינויים נקודתיים שמשפיעים על מדרג מסוים או על ענף ספציפי, התקופה האחרונה השפיעה על בעלי תפקידים כמעט בכל התחומים. כתוצאה מכך, התהליך של חיפוש משרות הפך למשימה מאתגרת מתמיד. הן כשמדובר על חיפוש משרות לדרג זוטר והן על חיפוש משרות בכירים. 

משרות לבכירים- כך תמצא את המשרה הבאה שלך.

האתגר הייחודי שסביב חיפוש משרות בכירים

עובד בכיר שהתמחה בתחום ספציפי במשך שנים, הוכשר, סלל את המסלול הרלוונטי והתמקצע בו תקופה ארוכה, עשוי להתמודד עם משבר במצב של נחיתה פתאומית בעולם האבטלה. הסיטואציה הייחודית שבה כל כך הרבה עובדים אחרים מתמודדים עם אותה הבעיה, כשפחות מקומות מוכנים לקלוט עובדים חדשים וכשהעתיד לוטה בערפל, היא מכשול שרובנו לא היינו מוכנים אליו. כך שטבעי להגיב אליו באי נוחות, בחשש ואפילו בתדהמה. 

בנוסף, חיפוש משרות בכירים הוא אתגר ייחודי גם מכיוון שהוא מחייב התאמה מושלמת בין כל הצדדים. אם כשמדובר בתפקידי ג'וניור מעסיקים עשויים לגלות גמישות ומוכנים לקלוט גם עובדים שלא בהכרח עונים על כל הקריטריונים, בעולם המשרות הבכירות המצב כמובן שונה לגמרי. מקום העבודה מעוניין בבכיר שעונה על כל הציפיות, וגם הבכיר – מחפש אחר משרה שתאתגר אותו, תעניין אותו ותאפשר לו להמשיך לצמוח.

כתוצאה מכך, תהליך חיפוש משרות בכירים עשוי להיות ממושך, הן בשל הצורך למצוא את המשרה המדויקת ביותר והן עקב שלבי המיון המרובים. ובתקופה שבה הזמן מלכתחילה לא פועל לטובתנו, זה עשוי להיראות כמו מכשול רציני.

אז מה עושים?

ראשית, לא מבזבזים זמן. התקופה המבלבלת הזו עשויה לגרום לרבים להניח שכדאי להמתין, אבל בפועל חשוב להקדים את זרם המחפשים, שנית, לחפש בעיתון מודעות של דרושים בכירים ולהמשיך לגלות פתיחות כלפי כל הזדמנות חדשה. אתם ממש לא רוצים לגלות שכולם כבר התחילו לחפש, ורק אתם עדיין משפצים את קורות החיים. 

שנית, כדאי לפנות אל גורם מקצועי שילווה אתכם בתהליך. חיפוש משרות בכירים שונה מתהליך החיפוש של משרות אחרות. משרות רבות אינן מתפרסמות באתרים הגדולים, וצריך להכיר את הגורמים הרלוונטיים ולדעת היכן לחפש. חברת השמה שמתמחות בתהליך חיפוש משרות בכירים, היא מקום טוב להתחיל בו. בשונה מאנשי HR שמתפזרים על פני תחומים רבים, חברה שמתמחה בעולם הבכירים "מדברת" בשפה שלכם. הן בכל הנוגע לתפקידים הפתוחים, והן לגבי הדרישות והציפיות שלכם.

המטרה של החברה היא לקצר את התהליך עבור לקוחותיה, שהם החברות שמחפשות עובדים חדשים. כך שהיא תעשה את המקסימום כדי לאתר מועמדים מתאימים בלבד, ולא תשלח אתכם למיונים שלא מתאימים לכם. לבסוף, ישנו גם עניין הדיסקרטיות. לא רוצים שכולם יידעו שאתם מחפשים? החברה תשמור על הפרטים שלכם.

העבודה הבאה שלך בדיוק מעבר לפינה- כך תמצא אותה

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these