זכוכית מגדלת, איתור

כיצד פועלות חברות השמה לבכירים?

חברות השמה לבכירים הפכו כבר מזמן לחלק עיקרי ואינטרגלי במיוחד בכל עולם התעסוקה. שכן, חברות אלה מציעות את שירותיהן לחברות וארגונים שונים, המחפשים לאייש מועמדים לתפקידים בכירים, ומעוניינים למצוא את האנשים המתאימים ביותר

הן מבחינת ניהול, והן מבחינת אישיות. חברות וארגונים רבים סומכים על חברות השמה לבכירים בעיינים עצומות, כיוון שיודעים שחברות אלה מבצעות תהליך סינון קפדני ומבצעות התאמה בין משרה למועמד בצורה מוצלחת ביותר.

אז מה בעצם חברות השמה לבכירים בודקות אצל המועמדים על מנת לבצע תהליך סינון והתאמה מוצלח ביותר?

תחילה, נבחבנים המועמדים על יכולתם לקבל החלטות. תפקידי בכירים, נחשבים כתפקידים היוקרתיים ביותר בחברות שונות. חברות ההשמה פועלות לאיתור משרות בכירים. מדובר בתפקידי מפתח היכולים להוביל את החברה קדימה אל פסגת ההצלחות והשאיפות, או לחילופין – להוריד אותה למטה לפשיטת רגל. לשם הצלחת או אי הצלחת החברה, יש צורך בקבלת החלטות חשובות. מועמד למשרה בכירה חייב להיות בעל יכולת קבלת החלטות גבוהה במיוחד.

שנית, נציגי חברות השמה לבכירים בודקים את את תפקודו של המועמד בתנאי אי וודאות. קיימת חשיבות רבה לאופן שבו מסתגל המועמד למצבים חדשים, וכיצד הוא מתמודד במצבים בהם קיימת אי וודאות. מועמד אשר מעוניין לאייש משרה של תפקיד בכיר חברה, חייב לדעת להתמודד עם שינויים ולדעת לתפקד כראוי בזמן אמת.

שלישית, מבצעים למועמדים מבחני שליטה טכנולוגית. בעלי תפקידי מפתח בחברות חייבים להפגין שליטה טכנולוגית בכל עולם המושגים הטכנולוגי הרלוונטי לתחום עיסוקם. עליהם להראות בקיאות והבנה בנושא המערכות הטכנולוגיות, זאת על מנת להיות עד כמה שיותר מעורב בתהליכים שהחברה עוברת, וכן לדעת להובילם בצורה נכונה. מועמד אשר יהיה בעל ידע טכנולוגי, יהיה בעל סיכוי גבוה יותר להתקבל למשרת בכירים.

ולבסוף, בחינה אישיותית. אחד המרכיבים החשובים ביותר שעל חברות השמה לבכירים לבדוק. שכן, יכול להיות מועמד אשר עונה בחיוב על כל הפרמטרים, אך עם זאת, מרכיבי האישיות שלו אינם מתאימים לניהול. שכן, יכול להיות שמדובר באדם לא נעים ומסביר פנים. על מנת לדעת להוביל תהליכים חשובים בחברה, יש לדעת להתנהל נכונה עם הסביבה החברתית והמקצועית כאחד. מנהל טוב, הוא מנהל שעובדיו תופסים מהמילה שלו, ופועלים לא מתוך פחד. מועמדים לתפיקידים בכירים חייבים להצטיין בתפקוד במצבי לחץ כאלה או אחרים, אשר מושפעים לרוב מאשיותם.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these