מציאת עבודה , זכוכית מגדלת, חיפוש עובדים

עבודתם של חברות ההשמה

חיפוש משרות זה תהליך שכולנו עוברים אותו. מהרגע שאנחנו משתחררים אנחנו חווים את הלחץ של לדעת מה לעשות עם החיים שלנו. אנחנו משקיעים וחושבים מה ללמוד, מה אנחנו אוהבם מה יביא לנו הרבה כסף.

הבעיה, שבסופו של דבר בכל מקצוע נתקל בתחרות. היום את כל המקצועות ניתן ללמוד הן באוניברסיטה והן במכללות. כך, בסוף התואר אנחנו יוצאים לעולם התעשייה בחיפוש אחר המשרה החלומית שרצינו. חיפוש משרות היום מתרחש כולו בעולם הווירטואלי. אנחנו שולחים את קורות החיים שלנו לאתרים השונים המתמחים במציאת והתאמת משרות.

חברות ההשמה

אותן חברות השמת עובדים נמצאות בקשר עם הגופים השונים בתעשייה והן יודעות עבור אלו משרות מחפשים עובדים מתאימים ואיפה. עם זאת, חשוב לוודא כי אנחנו עובדים עם חברות השמה למציאת משרה שהן זמן רב ב"שטח". לאחר עבודה של שנים רבות תחום, חברות השמה אלו יודעות לגשת לתחום זה של התאמת עובד למשרה בכמה כיוונים שונים. ראשית הן עובדות בשני כיוונים עיקריים.
הראשון –  הוא למצוא משרות לאלו שפנו אליהן באופן אקטיבי
והשני-  הוא לפנות לכאלו שמהווים מועמדים מתאימים למשרות פנויות בתעשייה.

לכלל הפונים לחברות ההשמה באופן אקטיבי, חברות ההשמה יכולות להציע מספר אפשרויות לתמיכה מקצועית על מנת שימצאו את המשרה המתאימה להם ואף יתקבלו אליה.
ראשית הן מציאות מפגשים עם גורם מקצועי מטעמם על מנת להבין ולהחליט מהי המשרה המתאימה ביותר עבורנו.
שנית, הן מציאות שירות בתשלום לכתיבת קורות חיים באופן המבליט את יכולות המועמד ומעלות את סיכוייו להיות מזומן לראיון.
וכמובן השירות השלישי והעיקרי הוא ההעברה של קורות החיים שלנו לחברות המחפשות מועמדים באופן אקטיבי באותה תקופה אך קורות החיים שלנו גם נשמרים במאגרים של אותן חברות ההשמה כך שבמידה ויפנו אליהן גופים נוספים מהתעשייה למציאת מועמדים למשרה, הן תוכלנה להעביר באופן מהיר את קבוצת המועמדים הראשונה.

 

פנייה האקטיבית למועמדים למשרות

העיסוק היותר בעייתי של חברות ההשמה הוא הפנייה האקטיבית למועמדים למשרות פנויות בתעשייה. בעצם, שלב זה מתחיל בכך שגוף בתעשייה פונה לחברות ההשמה ומדווח להן על משרה פנויה.
מכאן זו המשימה שלהן למצוא את המועמדים המתאימים. במסגרת זו, לרוב מדובר על משרות הדורשות אדם עם כישורים מאוד ספציפיים. כלומר מחפשים מישהו עם ידע מקצועי וניהולי בתחום. משרות אלו מוגדרות כמשרות בכירים. משרות בכירים מאוישות לרוב על ידי פנייה לאנשי מקצוע ידועים, כאלו שעדיין עובדים בחרה אחרת. היום עם כל המדיה התקשורתית, קל יותר למצוא אנשים וליצור עימם קשר. משרות בכירים לרוב דורשות אדם עם וותק מסוים של שנים בתעשייה וגם זמן ההסתגלות שלהם לתפקיד הינו קצר יותר מתוך ההנחה שהם כבר מיודעים עם עולם התעשייה

 

משרות בכירים

משרות בכירים הן משרות אותן מחפשים הגופים בתעשייה למלא ע"י המועמד המתאים. הפנייה האקטיבית לאנשי מקצוע ספציפית כוללת בתוכה כמובן גם הצעה מספיק טובה על מנת שאותו מועמד יעזוב את המקום בו הוא עובד. חשוב תמיד לשקול היטב את צעדינו ולבדוק היטב את החברה החדשה שמציאה לנו לעבור תפקיד. אך עם זאת, גם לפעמים מתאים לנו להתנסות גם בדברים חדשים בשביל להעלות את העניין המקצועי בעבודה.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these