ביטוח שוק ההון

ביטוח שוק ההון- התהליכים והשינויים שעבר

שוק ההון נפרד כיום מתחום ניהול משרד האוצר וכן נפרד גם מן המשרד תחום ביטוח שוק ההון.

רשות שוק ההון יצאה לאחרונה על פי חוק לפעילות נפרדת, הכוללת גם עצמאות בתחום ביטוח שוק ההון. הסעיף התקציבי הנפרד לנושאי פעילות הרשות וכן לכל הקשור בתחום ביטוח שוק ההון, יאפשר לרשות את כל שיקול הדעת ואת חופש הפעולה בקביעת סדר העדיפויות גם בנושא ביטוח שוק ההון.

ההשפעות של המהלך

מהלך זה הגביר את עצמאות הפיקוח ואת עצמאות ביטוח שוק ההון. לרשות ישנו מערך יעוץ נפרד ועצמאי שאינו שייך לתחום האוצר. ביטוח שוק ההון מתנהל באופן פרטי בכל נושא המנהל תחום זה כגון הבנקים השונים המבטחים את לקוחותיהם ואת הכסף שהפקידו ברשותם מפני קריסה כלכלית. יש הטוענים כי מהלך זה של ביטוח שוק ההון באופן פרטי הרחיק פיקוח של מוקדי כוח באוצר שהיו בעלי קרבה לכל אגף אחר באוצר- הם פיקחו למשל על אגף התקציבים ועל חקיקה מסוגים שונים ומשמעותיים בנושא.

שינוי החוקים ועצמאות רשות שוק ההון

הפיכת רשות שוק ההון כגוף עצמאי יוצרת פיקוח גמיש יותר ופחות קפדני מן הפיקוח הממשלתי. הקמת הרשות העצמאית התרחשה בהתאם לחוקי הפיקוח בנושאי ביטוח שוק ההון, ששונו בתקופה האחרונה. רשות שוק ההון למעשה מפקחת כיום על כל השירותים הפיננסיים המוסדרים, והכל בהתאם למערכת החוקים שעברה בנושא הסדרת חברות האשראי בבנקים או מחוצה להם.

הנושאים עליהם רשות שוק ההון אחראית

רשות שוק ההון אחראית לפיקוח הפיננסי המרכז את כל הקשור בפיקוח השירותים הפיננסיים הניתנים מחוץ לבנק- נושאים כמו מתן הלוואה חוץ בנקאית, הנפקת המחאות, שירותי מטבע חוץ, העברות כספים וכיוצא באלו. כצעד כלכלי חשוב המטרה היא להגביר את רווחתו החברתית והכלכלית של כל אזרח במדינה. ראש רשות שוק ההון מנהל את ענייניה ללא קשר למשרד האוצר, ועצמאותו של הממונה היא למשך מספר שנים עד למינוי חדש אחר. הרשות מתוקצבת בתקציבים נפרדים בדומה לכל משרד ממשלתי, והממונה על שוק ההון ינהל את התקציב בפועל. שינוי זה יאפשר שיקול דעת חדש וטוב יותר בקביעת סדר עדיפויות גמיש יותר בשוק ההון ובעיקר בתחום הביטוח במדינה.    

מקווים שנהנתם מהכתבה, אתם מוזמנים להמשיך ולקרוא עוד כתבות מעולות באתר שלנו. ולכל שאלה נוספת מומזנים לכתוב לנו בתגובות ואנו נשתדל לענות לכולם.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these