אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית – כל מה שרציתם לדעת:

הבה נדבר על ביטוח אחריות מקצועית לחברות יצרניות.

סביר להניח שלא הבנתם הרבה מהמשפט האחרון, שכן מושגי הביטוח השונים נוטים לבלבל את כולנו, במיוחד המושגים מתחום הביטוח העסקי. אז כדי לעשות סדר בדברים נבהיר שביטוח אחריות מקצועיות הוא בראש ובראשונה ביטוח לכיסוי אחריות כלפי צד שלישי. ועוד נבהיר גם את ההבדלים בין הביטוחים השונים, הבעיות העולות מביטוחים מסוג זה ועוד מושגים שיובהרו.

סוגי ביטוח אחריות מקצועית

ישנם שני סוגים עיקריים של ביטוח אחריות כלפי צד שלישי: ביטוח אחריות כלפי צד שלישי וביטוח אחריות המוצר. כאשר מה שמשותף לשני הסוגים הוא ששניהם מכסים את אחריות היצרן בגין נזקים לרכוש ולגוף, שייגרמו על ידי היצרן לכל אדם או חברה כלשהי, עקב פעילות החברה. באופן כללי, נוצרה נורמה של חברות יצרניות שאין זה מקובל לרכוש ביטוח אחריות מקצועית וזאת בגלל שזה מיועד יותר לצוותים רפואיים, רואי חשבון, עורכי-דין ומהנדסים, או במילים אחרות – זה נועד עבור בעלי מקצוע אשר חשופים יותר באופן ניכר לתביעת צד שלישי, וחברות יצרניות אינן נכללות בין המקצועות הללו. בשנים האחרונות, עם העלייה בתביעה כלפי חברות יצרניות, הבינו החברות שאין מנוס מלעשות ביטוח אחריות מקצועית.

הבעיות

כאמור, ביטוח אחריות מקצועית של צד שלישי חל על נזקי גוף ורכוש בלבד. דהיינו, כל מקרה שתצוץ לחברה בדבר נזקים פיננסיים למשל (הפסד בהכנסות, פשיטת רגל, הלבנת הון וכדומה) אשר נגרמו לצד שלישי שאינם מלווים בתוצאה של נזקים לגוף או לרכוש, לא יכוסו על ידי הפוליסה. מה שכן, במקרים אלו (שאינם תוצאה של נזק לרכוש ולגוף) יכוסו הוצאות סבירות על בתי משפט והליכים משפטיים הקשורים לעניינים אלו.

פתרונות אפשריים

בעת הליך ניהול הסיכונים של החברה היצרנית, יש לבחון את החשיפה לנזקים פיננסיים שהיא עלולה לגרום לצד שלישי ובמידה וקיים סיכוי לנזקים אלו ניתן לנקוט בשתי דרכים: הכנסת סעיפים בחוזה האישי (עם כל גורם אפשרי לנזק) שיפחיתו מאחריות החברה או בדיקת האופציה לרכישת ביטוח המכסה את הסיכונים להם חשופה החברה היצרנית.

מקווים שעזרנו לכם להבין קצת יותר על הביטוח ולדעת למה כל כך חשוב שיהיה לך ביטוח כזה. מוזמנים להמשיך לקרוא עוד כתבות מעולות באתר שלנו.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these