שוויון הזדמנויות בעבודה

שיוויון הזדמנויות בעבודה

יצירת שיוויון הזדמנויות בעבודה היא אחד מן הכללים החשובים ביותר במסגרת כל חוקי העבודה הקיימים

עם זאת עדיין חוקים אלו של שיוויון הזדמנויות בעבודה מופרים בצורה רבה ואינם זוכים למענה משפטי מספיק או הולם.

בעיות שיוויון הזדמנויות בעבודה

עובדים רבים מתקשים להוכיח הפרה של שיוויון הזדמנויות בעבודה שנעשתה על ידי המעסיק עקב מרותו וסמכותו הרבה לעומת כוחות חלשים יותר יחסית של עובדים. נושאים של שיוויון הזדמנויות בעבודה קשים יותר להוכחה למרות שהם מפורטים בצורה קפדנית בחוק. חוק זה מטרתו העיקרית היא להסדיר את כל היחסים הקיימים בין העובד למעסיקו, כך שלא תיווצר אפליה במקום העבודה או פגיעה בכל הזכויות של העובדים ובחובות המעסיקים כלפיהם.

מהו שיוויון הזדמנויות בעבודה?

חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה כולל למשל נושאים כגון שיוויון מלא לנשים בקבלה לעבודה, אולם זה ידוע כי מעסיקים רבים בוחרים שלא להעסיק נשים או שואלים אותן שאלות פרטיות פולשניות במהלך ראיון הקבלה לעבודה- שאלות כגון האם את מתכוונת להיכנס להיריון נוסף, אם הילד חולה מי יישאר איתו וכיוצא באלו, שאלות אלו אינן מופנות כלל לאבות או לגברים  ואלו שאלות המהוות לחלוטין עבירה על החוק ומקבעים מעמד נחות ומופלה לנשים.

המשמעות של שיוויון הזדמנויות

יחס שיוויוני בעבודה פירושו לתת לכל עובד באשר הוא, ללא שום קשר למינו בין אם הוא גבר או אישה, וללא שום קשר לפקטורים שונים אחרים כגון- מוצאו, מצבו האישי, העדפתו המינית, השקפותיו הפוליטיות ותמיכתו במפלגה מסוימת או בדעה מסוימת, לתת לכל אחד מן העובדים יחס שיוויוני בשכר ובתנאי העבודה. גם עובדים אמורים להכיר את החוק ולדרוש בתוקף את יישומו במקום העבודה שלהם.

חוק שיוויון הזדמנויות

היחס השיוויוני צריך להתבטא גם בתנאים הכלליים של העבודה- ישנו מצב נפוץ למשל בו גברים משתכרים בשכר גבוה יותר מאשר נשים העובדות באותו התפקיד בדיוק. אולם נשים חוששות להתלונן על כך ולדרוש שיוויון בתנאי השכר שלהן, הן חוששות שהמעסיק יבחר לפטר אותן וחוששות לעתיד פרנסתן ובוחרות להמשיך ולקבל את מצבן. עליהן לדעת כי החוק עומד לצידן וכי אין למעסיק שום זכות חוקית ומוסרית לפגוע בהן בשל תלונה בנושא זה, אלא הן פועלות במסגרת החוק בלבד. החוק מגן על כל מי שנגרם לו חוסר שיוויון ואף מגן על תלונות שווא על מנת שלא לפגוע בעובדים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these