ביטוח שוק ההון

ביטוח שוק ההון

מסלול ביטוח שוק ההון בא לבטח אותך כמנהל תיקים, יועץ השקעות או כל אדם אחר שעיסוקו הוא ייעוץ כלכלי.

זהו אחד הביטוחים הכי חשובים והכי אקוטיים, משום שזהו ענף הפכפך, בו מצד אחד אין מדע מדויק אלא רק 85% מדויק (עם 15% סיכוי שתהיה טעות כלכלית) ומצד שני לקוחות זועמים שרוצים לשמוע רק את האמת שלהם, ולא יהססו להשתמש בבית המשפט אם הכלכלה תפעל לרעתם: הם יראו בכך כאשמתך הבלעדית. במקצועות אחרים המתבססים על עבודות כפיים או על עבודות קבלניות, תורת העבודה היא מדויקת, מה שמראש אומר שיש פחות סיכוי לבצע טעות. לכן, אם המקצוע שלך הוא יועץ כלכלי מכל סוג, גם אם אתה שכיר אצל מישהו אחר, ודא שיש לך ביטוח שוק ההון. בכל מקרה בו תיפגע על ידי לקוח, לא המעסיק שלך וגם לא חברת הביטוח שלו יחלצו אותך. רק ביטוח שוק ההון על השם שלך יוכל להיות זה שיושיע אותך ממקרה שכזה.

כיצד ניתן לוודא כי ביטוח שוק ההון שיש ברשותי יסייע לי בעת צרה?

יש לברר איזה מן יועץ כלכלי אתה, מהו סוג הייעוץ שאתה נותן, האם זהו ייעוץ העוסק במניות, עם אלו מדדים אתה עובד: נאסד"ק, דאו ג'ונס, תל אביב 100 או 25? חשוב לברר בדיוק מה העבודה שלך, על מנת שניתן יהיה לדעת מה הסיכונים הכרוכים באותה עבודה, ואלו טעויות ניתן בנקל לבצע כך שהלקוח יביא אותך למצב של תביעה משפטית. על פי כל הסיכונים הללו עליך לבדוק האם הביטוח שיש ברשותך אכן מכסה מפניהם, ואם לא, טוב תעשה אם תצא מאותו ביטוח שוק ההון שיש ברשותך, ותעבור למסלול המתאים לסיכונים שגילית כי קיימים בעבודתך.

מה קורה בפועל כאשר אני, כיועץ השקעות, נתבע על ידי משקיע שהיה לקוח שלי?

בדרך כלל זה יקרה כאשר הובטחה לו תשואה בזמן X אם ידבק בתסריט כלכלי Y. כמובן שהבטחה כזו לא ניתן להבטיח כשהיא מאומתת בתאריך ושעה, משום שלא כך פועלת הכלכלה. הכלכלה פועלת על פי הערכות זמן: "הרבעון השני של שנת 2007", "החציון הראשון של שנת 2022", וכד'. לכן, תביעות בנושאים כלכליים מתרחשות כאשר לאורך כל התקופה המסחרית הארוכה לא נחזו התחזיות שהיועץ הכלכלי הבטיח כי יקרו. כאשר הגעת למצב כזה, כנראה שהלקוח יבקש לתבוע אותך. ביטוח שוק ההון יבחן את מהות הייעוץ שנתת, וישפה את הלקוח במידה והדבר נמצא מוצדק.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these