שוק ההון ביטוח וחיסכון

שוק ההון ביטוח וחיסכון – פיקוח על פעילות הביטוח ושוק ההון בישראל

שוק ההון ביטוח וחיסכון מפקח למעשה על פעילות הביטוח ועל כל פעילות שוק ההון בארץ.

שוק ההון ביטוח וחיסכון כאגף עיקרי במשרד האוצר מפקח על מספר נושאים עיקריים בתחום הביטוח- כל הנכלל בנושאי עריכת ביטוח חיים או ביטוחים לפנסיה וכל ביטוח כללי אחר.. שוק ההון ביטוח וחיסכון אחראי בנוסף לתחום בעסקים בארץ שמשווקים ביטוחים לציבור, או על אלו שיש להם השפה קבועה בכל הקשור לפעילות הכלכלית בנושאי הביטוח בישראל.

שוק ההון ביטוח וחיסכון אחראי לעיצוב המדיניות בכדי לעודד את הציבור לנושא חשיבות החיסכון והתאמת החיסכון לצרכים המשתנים במשק. האגף אחראי גם על היוזמות השונות והרבות הקשורות למבנה הבסיסי של השוק הכלכלי בדרך של חקיקה או בכל דרך אחרת שמסדירה תחום זה. האגף אחראי למשל לפקח בצורה הישירה על נושא תעריפי הביטוח השונים, על אחוזי העמלות השונות הנגבות מקהל הלקוחות בארץ וכן לפקח על כל תנאי הביטוח, התעריפים שהקהל מקבל כהצעה מחברות הביטוח השונות. גם בצורתו  העקיפה יותר האגף תפקידו לפקח על מגוון רב של נושאים כגון הענקת הרישיונות השונים והיתרי השליטה בכל הקשור לגופים הפיננסיים שמפוקחים על ידי האגף במשרד האוצר .

עוד מתפקידיו השונים של האגף הוא לערוך בקרות תמידיים עורך בתחומים שבתחום האחריות של האגף, לבדוק את כל הנושא של התקינות הניהולית בתחומים אלו. האגף עוסק בהסברה רבה בנושאים ומפקח באופן עקיף וישיר על הגופים הפיננסיים השונים כגון-  חברות הביטוח, סוכנויות לביטוח או פיקוח על כל סוכני הביטוח וכל בעלי המקצוע העוסקים בנושא, האגף גם מפקח על חברות שונות הקשורות לתחום ניהול קרנות הפנסיה, קופות הגמל או קרנות ההשתלמות בישראל. וכן ישנו גם פיקוח על הבנקים ועל תוכניות חיסכון שהן מציעות לקהל הלקוחות. תפקיד האגף ליצור פיקוח גם על מגוון הגופים בנושא מטבע חוץ, וכן בנושאים שונים אחרים כמו ביטוח סיעודי או פרטי, נושא זכויות העובדים ולמעשה בכל הקשור לתעסוקה, לביטוחי פנסיה לעובד ולמגוון שונה ורב של נושאי הצרכנות במשק.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these