ביטוח חבות המוצר – מורכבת ומסובכת

עולם הביטוח בכלל וכל הנושא של ביטוח חבות המוצר בפרט הם עולמות מורכבים וסבוכים שלרוב אנשים לא מבינים בהם דבר. מה שקורה בדרך כלל הוא שבגלל שכל פוליסת ביטוח היא מאות ולעיתים אלפי מוצרים, אנשים מתייאשים באמצע ולא קוראים אותה לעומק.

הבעיות מתחילות כשיש תביעה משפטית ואז מתחילים לקרוא את האותיות הקטנות. כאשר מדובר בביטוח חבות המוצר חשוב מאוד להיות בקיאים היטב בפרטי הפוליסה. הרעיון של ביטוח חבות המוצר הוא שכאשר צרכן נפגע משימוש במוצר כלשהו שהיצרן אינו נמצא בארץ, המשווק והיבואן יישאו באחריות מלאה לפגיעה ויצטרכו לשלם לו פיצוי. האחריות היא מוחלטת, קרי, המשווק והיבואן בטוח יצטרכו לשלם עבור הנזק, השאלה היא רק כמה.

ביטוח חבות המוצר באה להגן על הצרכן מפני מצב שהוא נותר קירח מכאן ומכאן. מחד הוא שילם ממיטב כספו עבור מוצר פלוני ומאידך היא נפגע ואין לי בפני מי להיפרע עבור הנזק שנוצר לו. על מנת למנוע מצב שבשם הגלובליזציה והנוחות של היבואן והמשווק הצרכן נותר ללא כל מענה, המחוקק חוקק את החוק של אחריות מוצרים פגומים אשר קובע כי על המשווק והיבואן תהיה אחריות מוחלטת במקרה שהצרכן נפגע ובעקבות כך הוחלט כי על המשווק והיבואן לדאוג לביטוח חבות המוצר באופן מחייב מהרגע שהם מתחילים לייבא או לשווק מוצר מסוים. ביטוח חבות המוצר היא הפוליסה אשר תופעל כאשר צרכן זה או אחר נפגע משימוש במוצר כלשהו. הרעיון הוא שעצם זה שהוא נפגע, זה כבר גרוע מספיק ואין סיבה שיישא בעוד רעות חולות כמו עלות השיקום שלו עצמו. המשווק והיבואן, באמצעות ביטוח חבות המוצר מביאים לכך שהצרכן יקבל את הסכום אשר יפצה אותו על הפגיעה שנגרמה לו.

הרבה פעמים מדובר על סכום אשר הוא כולל בתוכו גם פיצוי על הפגיעה עצמה (טיפול רפואי או נפשי) וגם סכום פיצוי ללא קשר לעלויות של הטיפול. הרעיון הוא לא להשאיר את הצרכן ללא כל מענה ובפני שוקת שבורה בשל המחיר של גלובליזציה והתייעלות. באופן זה כולם יוצאים מרוצים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these