הלוואות לסטודנטים – כשהראש שוקע מתחת למאמרים

בישראל יש כ-200 אלף סטודנטים, ונתון זה מתייחס רק לאלה שלומדים לתואר ראשון. התואר לפעמים שוחק ומייגע וגובה מהסטודנטים לא מעט הוצאות כספיות לא מתוכננות, שלמרות העבודה שנראה שהם עובדים בה מסביב לשעון, עדיין החובות מצטברים. הלוואות הן כלי נהדר עבור סטודנטים שרוצים לסיים את התואר עם קצת כסף בכיס ולא לוותר ולזרוק לפח את לימודיהם האקדמאיים.

הלוואות הן דבר שהולך ונהיה מוכר יותר ויותר כאשר סטודנטים רבים מרגישים את יוקר המחייה על בשרם. לא כולם מגיעים עם כסף מהבית וגם אלה שחסכו שנים לפני, לפעמים מרגישים שהכסף נזל להם מהידיים. ישנם גם תארים מסויימים שלא מאפשרים לסטודנט לעבוד ואז בעצם, אין לו הכנסות קבועות.

מס' המבקשים הלוואות לסטודנטים גדל בשנים האחרונות בגלל הצורך לתואר ראשון כדי להתקדם בקריירה. רבים יודעים שההלוואות שהם לוקחים ישתלמו להם לאחר התואר והם יוכלו להחזיר את ההלוואה כשיסיימו את התואר וימצאו עבודה טובה. בדרך כלל הלוואות ניתנות לסטודנטים בעמלות נמוכות יותר, פריסה רחבה יותר ויותר התחשבות עקב מצבם הירוד בתקופה זו של חייהם. בעוד שסטודנטים רבים יכולים תחת לחץ רב לפרוש מהלימודים, הלוואה קטנה עם פריסה רחבה, יכולה לתת לסטודנט ראש שקט ונטול לחצים כשהוא מכין עבודות ולומד למבחנים. נראה שעם כל הלחצים שיש לסטודנט במהלך שנות לימודיו, לחצים כספיים יכולים רק להסיט אותו מהדרך אליה הוא מכוון.

כאמור, מצב כלכלי לא אמור להוות מכשול עבור אלה הבוחרים ללמוד. לכן, סטודנטים רבים לא מהססים לקחת הלוואה כשהם מרגישים שכבר אין להם איך להשיג כרגע את הכסף ונמאס להם לסנן את הבנק שמתקשר כל חודש. בסופו של דבר, התקופה הסטודנטיאלית היא רק תקופה, ולאחר מכן הם יחזרו לעבוד במשרה מלאה ויוכלו להחזיר כל חודש קצת מההלוואה עד שהתשלום עליה יושלם במלואו, והם לפחות, יחזיקו בתואר הראשון עליו חלמו.

לסיכום, אם אתם סטודנטים ואתם מרגישים שאתם צריכים את העוד תקופת שקט כשאתם לומדים לפני שאתם מתחילים לעבוד ולחסוך, תדעו שיש מסלולי הלוואות לסטודנטים שיכולים להציל אתכם מיציאה מדעתכם וחס וחלילה, פרישה מהתואר בגלל כסף.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these