אחריות מקצועית – למה זה חשוב?

אחריות מקצועית היא בעצם ביטוח מקצועי, סוג של ביטוח עסק לבעלי מקצועות חופשיים כמו עיתונאים, צלמים, מהנדסים, ברוקרים, מתווכים, מטפלים ועוד מגוון רחב של בעלי מקצוע. בעידן שלנו, כאשר היד על הדק התביעה מאוד קלה, חשופים בעלי מקצועות רבים לתביעות עתידיות שנבעו מהפרה מקצועית בתמימות, ברשלנות, במחדל, טעות או השמטה.

בעלי מקצועות רבים מוצאים את עצמם משלמים מדי חודש על אחריות מקצועית. אחריות זו שומרת עליהם ומגנה עליהם מפני תביעות עתידיות ובכך מבטיחה להם שקט נפשי וראש נקי בכדי לעבוד. אף עובד לא צריך לעבוד בפחד שאולי מחר הוא יתבע. קחו לדוגמה מקצועות כמו רופאים, פסיכולוגים או מאמני כושר. מקצועות אלה חשופים מאוד לתביעות בכל רגע מאחד המטופלים או הלקוחות שלהם. מספיק שרופא ימליץ לקחת תרופה שבכלל לא מצריכה מרשם – הלקוח יקבל ממנה פריחה והנה, הרופא חשוף לתביעה מצד הלקוח.

העלייה בכמות התביעות כנגד בעלי מקצועות אלו גדלה בהרבה בשנים האחרונות עד שיש עורכי דין שמתמחים בנישה הזאת. אל מול זה, ביטוח אחריות מקצועית הופכת בשנים האחרונות למוצר בסיסי שבעלי מקצועות חופשיים רוכשים לעצמם כשהם פותחים את העסק העצמאי שלהם. אף אחד מבעלי המקצועות אינו רוצה למצוא את עצמו נגרר למשפט ארוך ומייגע ומפסיד את כל כספו בגלל תביעה אחת. לכן חברות הביטוח מציעות היום מגוון רחב של אחריות מקצועית. יש אחריות מקצועית שמתאימה למאמני כושר וכזאת שמתאימה לעובדים בתחום ההייטק. לכל אחד מהמקצועות צרכים שונים וחברות הביטוח יצרו ביטוחים שיתנו מענה לכל אחד מבעלי המקצועות החופשיים. אחריות מקצועית מוצעת במחירים שונים, כאשר מה שחשוב הוא מהו הכיסוי במקרה של תביעה. יש ביטוחים שמציעים כיסוי מלא כגובה התביעה ויש כאלה שנותנים כיסוי חלקי. כל אחד ומה שמתאים לו.

לסיכום, אם אתה בעל עסק עצמאי, יש לך מטופלים, לקוחות או מתאמנים, חשוב לזכור כי אתה רק בן אדם ולעיתים טעויות נוצרות באופן תמים, ומספיק לקוח אחד לא שבע רצון כדי לגרור אותך לבית משפט. אחריות מקצועית יכולה להגן על העסק שלך, ולתת לך ראש שקט להמשך עסקים מצליחים ופוריים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these