ביטוח חבות המוצר – ביטוח מהותי

כאשר מתעסקים בעולם הגדול אז הכל הופך להיות כמו מגרש משחקים של אותו אדם. אם פעם אנשים לא היו עוזבים את עיר הולדתם או את הכפר, היום אנשים עובדים בעבודות אשר דורשות תנועה וגמישות וטיסות לכל מיני מקומות כחלק מהעבודה.

במסגרת ההתנהלות שהופכת את העולם לכפר גלובלי אחד גדול, נוצר מצב שבו תהליך ייצור של מוצר כלשהו מתחיל במקום מסוים אבל במהלך ההליך הוא עובר ממדינה למדינה עד שהוא נמכר במדינה נוספת. כך למשל יש מוצרים שמיוצרים בסין אבל משווקים על ידי משווק שמקורו באנגליה ונקנים במקומות שונים בעולם כמו ישראל, ספרד וארצות הברית. הגלובליות הזו מצטיירת כמאוד רומנטית עד שמשהו לא עובד ואז מתחילים לחפש אשמים ולאתר את חברת הביטוח שתישא בעלויות. לשם כך נוצר המנגנון של ביטוח חבות המוצר.

הרעיון של ביטוח חבות המוצר הוא לשמור על הצרכן מפני ההתייעלות והתנהלות של היבואן והמשווק של המוצרים. להם משמעותית משתלם יותר לרכוש מוצרים שיוצרו בחוץ לארץ ואז לשווק אותם בארץ אבל לצרכן זה פחות משתלם משום שאם הוא נפגע אין לו ממי להיפרע. הרעיון המנחה של ביטוח חבות המוצר הוא שהצרכן מקבל הגנה ומענה בכל מקרה. כלומר, המשווק והיבואן אחראיים כלפי הצרכן בכל הקשור לפגיעה שתיגרם לצרכן בגלל המוצר. כלומר, החוק לא מאפשר מצב שבו הצרכן יצטרך לשלם מחיר על הרצון של המשווק והיבואן להתייעל ולכן הם יהיו חייבים לשלם לו במקרה שהמוצר יהיה פגום. אם לשיטתם המוצר הפגום הוא בעצם באחריות היצרן הם יצטרכו לתבוע אותו בנפרד. ביטוח חבות המוצר מטיל אחריות מוחלטת על המשווק ועל היבואן כך שהם יהיו חייבים לשלם לצרכן בכל מקרה שהא נפגע ממוצר פגום ואז יתבעו את היצרן בנפרד.

על מנת למנוע תביעות אשר ירסקו כלכלית את המשווק והיבואן נוצר ביטוח חבות המוצר. הם משלמים לחברות הביטוח באופן קבוע על מנת שככל שיפגע הצרכן, חברת הביטוח תטפל בכל נושא התשלום ולא יהיה מצב שהם נתבעים באופן אישי. ביטוח חבות המוצר שומר גם על הצרכן וגם על היבואן והמשווק.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these