זכויות אישה בהריון בעבודה- דברים שנחוץ לדעת

ידוע העניין שנשים בהריון מקבלות עדיפות רבה מעל פני אנשים אחרים ובהתאם לכך אף זכויותיהם. אישה אשר עובדת בעבודה מסודרת ובמהלך עבודתה היא נכנס לתקופת הריון חייבת לקבל את כל התנאים אשר תקפים לאישה בהריון ולקבל את כל הזכויות הנקראות תחת זכויות אישה בהריון בעבודה.

כל בוס ומנהל יודע ומבין שלהיות אחראי על ניהול עובדים זהו איננו דבר פשוט ועל מנת שאותו ניהול יתנהל בצורה נכונה ותקינה אזי יש לדעת לשים לב שמנהלים את העובדים בצורה נכונה, ושהם מקבלים את כל הזכויות ואת כל התנאים העומדים לרשותם.

לכל עובד ישנם ימי הבראה המגיעים לו, ימי חופש, נסיעות וכן תשלום לקרן פנסיה.ישנם עובדים אשר יקבלו את תשלום קרן הפנסיה לאחר 3 חודשים שהינם עובדים באותו עסק וזאת בתנאי שהיתה להם טרם לכן פנסיה, ואילו שאר העובדים מקבלים הפרשה רטרואקטיבית ישירות לקרן הפנסיה שלהם אחרי חצי שנה.אך מבין כל התחומים הכרוכים בכך התחום הקשה ביותר הוא זכויות אישה בהריון בעבודה.

כאשר אישה נכנסת להריון במהלך עבודתה אזי נוסף לה סל של זכויות אשר הופך את חייו של המעסיק לקשים יותר, וזאת בשל העובדה שזכויותיה של אישה בהריון נחשבים לרבים יותר ומורכבים יותר מאשר של עובד רגיל.

מה כרוך בענייני זכויות אישה בהריון בעבודה?

אישה בהריון נזקקת במהלך הריונה לטיפולים ובדיקות ואין רשות לאסור עליה זאת ועל כן יש לתת לה לצאת מתי שהינה צריכה וכן להעניק לה את הטוב ביותר, לעיתים דבר זה בא לידי ביטוי בכך שנותנים לה לצאת להפסקות ארוכות יותר וכן מקצרים לה את ימי עבודתה.החוק של זכויות אישה בהריון בעבודה הוא חוק אשר מבין את הקושי של מעמד אישה בהריון בעבודה ועל כן ניתנים לה התאמות וזכויות בהתאם למצב זה.

מעסיק אשר מחזיק אישה בהריון מודע לכל ההשלכות הכרוכות בכך, בתחילה מדובר בימי ההריון, לאחר מכן מדובר בכך שיש לה תינוק/ילדים קטנים בבית ועל כן היא רוצה להשתחרר בשעות מוקדמות יותר.

אך אין מה לעשות נגד כך שכן קיימים לה זכויות כמו לכל עובד אחר. על כל אישה בהריון לדעת מהם זכויותיה המגיעים לה ואף לעמוד על כך שהיא אכן מקבלת כל אשר מגיע לה ושהבוס שלה איננו מעניק לה זכויות שונות מאלו אשר מגיעים לה. אישה אשר דואגת אודות כך יכולה לבדוק מהם הזכויות העומדים לרשותה על ידי  הסתדרות העובדים אשר נועד במטרה לאפשר לכל עובד לדעת מהם הזכויות המגיעות לו.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these