אפליה במקום העבודה – מעשה פסול

כאשר מדברים על התנהלות פסולה או מעשים אסורים במקום העבודה, אחד המובילים הוא אפליה במקום העבודה. אפליה במקום העבודה היא כמו סרטן בלב העסק. היא משמידה כל חלקה טובה ומביאה לכך שאנשים לא ירצו להמשיך לעבוד במקום העבודה ואז מה שקורה זה שהאנשים האיכותיים מוצאים לעצמם מקומות עבודה אחרים, טובים יותר, אשר לא מתקיימת בהם אפליה במקום העבודה ואילו אלו שנשארים הם אלו שלא רוצים לחפש מקום עבודה חדש, שהם לא מספיק איכותיים או שפשוט נשארים מתוך כוונה להרוויח כסף ולא לעשות דבר. אפליה במקום העבודה יכולה לבוא לידי ביטוי בכל מיני דרכים: למשל במתן עדיפות לעובד מסוים עם תנאים טובים יותר כאשר אין כל סיבה המצדיקה זאת או לתת משכורת גבוהה יותר לעובד אחד ולא לעובדים האחרים כאשר השונות בין העובדים אינה רלוונטית.

אפליה במקום העבודה יכולה לבוא לידי ביטוי גם בסוג העבודה שנותנים לכל עובד. אם יש שני עובדים אשר התפקיד שלהם זהה אבל לעובד אחד נותנים עיסוק אחד שהוא מעניין ומאוד מפתח מבחינה מקצועית ואילו לעובד האחר נותנים שורת פעולות משעממת וטכנית הרי שמדובר באפליה במקום העבודה בצורתה הקלאסית. עם זאת, יש לזכור שהרבה פעמים עובדים שהם ממורמרים ולא יכולים לפרגן ולהכיל שקידמו עובד אחר על חשבונם כי הוא מוכשר יותר, עשויים לנסות לתקוע טריז בקידום העובד המוכשר על ידי טענה פסולה של אפליה במקום העבודה.

זוהי טענה קשה מאוד אשר צריכה להיות מגובה בהוכחות וראיות משום שעובד שטוען לאפליה במקום העבודה יוצר הרבה רעש ובלאגן ובעקבות בדיקה ארוכה של הדברים, העובד שהיה צריך להיות מקודם נפגע בינתיים. הרבה פעמים מה שעושים זה מקדמים את העובד המוכשר ומקימים וועדה שתפקידה לבדוק אם אכן התקיימה אפליה במקום העבודה ואם כן אז מפטרים את המנהל. הפיטורין הם החלק הקל. אחר כך צריך להיכנס למנגנון של פיצוי העובד שנפגע וגם להסביר לשאר העובדים איך יכול להיות שאיפשרו אפליה. זהו נושא מאוד מסוכן שצריך להימנע ממנו ככל הניתן על ידי תיעוד של כל חילוף או קידום בתפקיד.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these