זכויות עובדים זרים

זכויות עובדים זרים נועדו עבור הא ולכוסיה הזרה החלשה. מדובר על זכויות שיש לעובדים הזרים אשר מעוגנים בהסכם בין המעסיק לבינם. בזכויות עובדים זרים העובדים עובדים סוג א' כמו על עובד אחר ולא ניתן לנצלם. העובדים הזרים נתפסים ע"י המעסיקים כעובדים זולים, אשר עובדים בתנאים מחפירים ביותר ובשכר נמוך ללא תנאים וזכויות כמו כל עובד רגיל. זכויות עובדים זרים מגן על אותם עובדים מפני ניצול מצד המעסיק שלהם, כך שמי שעובר על החוק צפוי לקנס כספי ועונש.

?"מה זה "זכויות עובדים זרים

זכויות עובדים זרים הם למעשה הזכויות אשר מגיעות בפועל לעובד זר ללא קשר ללאום, דת, גזע ומין. זכויות עובדים זרים מגנים על העובדים הזרים מפני ניצול ועבודה בתנאים מחפירים של המעסיק כלפי העובדים. זכויות עובדים זרים כולל בתוכו ביטוח רפואי, זכות לאספקת מגורים לאורך תקופת העסקה ועד שבעה ימים נוספים לאחר תום תקופת העסקה, ביטוח בריאות, מקום לינה, אוכל ועוד  כל מעסיק אשר עובר על זכויות אלה צפוי לקנס כספי ועונש מבית המשפט.

?לשם מה נקבעו זכויות עובדים זרים

זכויות עובדים זרים נקבעו על מנת להגן ולשמור על העובד הזר מפני ניצול לרעה של המעסיק. רובה מעסיקים אינם מתייחסים לעובדים הזרים בהתאם, זה כולל יחס מחפיר של ניצול במשכורת, אי דאגה למקום מגורים עבור העובדים שלהם, אי תשלום ביטוח רפואי ובריאות ועוד. עם זכויות אשר מעוגנות בחוק לא יכול המעסיק להמשיך ולהתייחס לעובד כסוג ג' אלא כמו כל עובד רגיל בשוק העבודה. במידה ועובר המעסיק על זכויות העובדים הזרים צפוי לקנס כספי ועונה מבית המשפט לעבודה.

?למה חשוב שיהיו זכויות לעובדים זרים

זכויות העובדים חשובים עד מאוד לעובדים הזרים ובכלל, מאחר שהם מגנים על זכויותיהם של העובדים ללא הבדל של גזע,מין, דת ולאום. העובדים הזרים זכאים לחופשות וימי מחלה כמו העובדים הרגילים, כאשר מגיע להם 12 ימים נטו בארבע שנים הראשונות, ומהשנה החמישית 14 ימים בשנה וכו'. ימי החופשה לא כוללים את ימי המנוחה הרגילים ללא חגים. כך שעובד זר זכאי ע"פ הזכויות ל-9 ימי חג לפי דתו ויום מנוחה שבועי לפי דתו.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these