אפליה בעבודה

אפליה בעבודה היא איסור המעוגן על פי חוקים סדורים ומפורטים בנושא זה, כאשר על פי החוק אין להפלות עובד הן בקבלתו לעבודה והן לפטרו במהלך עבודתו עקב סיבות כגון: מין העובד, מוצאו, דתו, נטיותיו המיניות, העדפותיו הפוליטיות וכיוצא באלו.

אפליה בעבודה פירושה כל אפליה אסורה וקיפוח העובד במקום העבודה ומתן יחס שונה אליו ומפלה או אף פיטורין על רק מין, מעמד אישי, נטייה מינית, כל השקפה שהיא.  אפליה בעבודה אסורה גם עקב המעמד האישי של העובד, הריון, טיפולי פוריות והפריה חוץ גופית, אפליה בעבודה אסורה על רק של גזע, גיל, הורות, דת, לאום, ארץ מוצא, השקפה ותמיכה במפלגה מסוימת או יציאה לשירות מילואים.

אפליה בעבודה אסורה כאשר היא נובעת עקב דעות קדומות או אינטרסים של נגרמת בשל דעות קדומות או אינטרסים של המעסיקים העלולים באופן שגוי ואסור להניח שהאדם אינו מתאים לעבודה, ולכן אפליה בעבודה בה המעסיק מעוניין להעסיק את העובד ניתן בתנאים לא הוגנים אסורה, כמו גם לפטרו או לגרום לו להתפטר וזאת רק בשל השתייכותו לקבוצה מסוימת כגון: מין, היותו צעיר או מבוגר, יהודי או ערבי אשכנזי או מזרחי, דתי או חילוני וכיוצא באלו נחשבים לאפליה בעבודה ואסורים על פי חוק.

אפליה בעבודה אינה מסייעת לזכות להתפרנס בכבוד ומחבלת בחברה, פוגעת בכבודו של האדם בנפשו ואף בגופו. אפליה בעבודה אסורה עקב היותה פגיעה בזכויות האדם הבסיסיות.

אפליה בעבודה אסורה על פי חוק, כיוון שיש להבטיח כי כל עובד ירגיש נוח במקום עבודתו וימצה את יכולותיו תוך מתן שוויון הזדמנויות. על פי חוק אפליה בעבודה אסור להפלות אדם בקבלה לעבודה או במהלך עבודתו מסיבות אלו, וכן אין להפלותו בתנאי עבודתו, בקידום בעבודה, במניעת השתלמות מקצועית והכשרה, בפיטורים או במניעת פיצויי פיטורים. בנוסף אין להפלות עובדים בהטבות ותשלומים הניתנים לעובד בעת פרישה מעבודה.

ניתן להגיש תלונה על אפליה בעבודה בבית הדין לעבודה. עונשים על אפליה בעבודה הם לרוב תשלומי פיצויים ותביעות רבות בנושא זה זכו בעבר לחשיפה ולהד תקשורתי.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these