זכויות עובדים זרים

זכויות עובדים זרים הינם כל הזכויות המעוגנות בחוק המוענקות לעובדים זרים בשוויון מוחלט כפי שהן מוענקות לזכויות עובדים ישראלים. זכויות עובדים זרים המועסקים בישראל כוללים להגנה על פי חוק בתחום התעסוקה, בנושאים סוציאליים ואישיים וכן זכויות עובדים זרים כוללים גם הגנה מכל ניצול של מעסיקיהם.

זכויות עובדים זרים מעוגנות כיום בחוק בכל נושא וקשורות לכל תחומי חייהם של עובדים זרים בישראל. זכויות עובדים זרים כוללים מספר קטגוריות.  בנושאים כלליים אלו זכויות בסיסיות של עובדים זרים שאינם שונים מזכויות תושבי מדינת ישראל. זכויות עובדים זרים בתחום תנאי ההעסקה על פיהם עובדים זרים זכאים לאותם תנאי העסקה להם זכאים העובדים השכירים בישראל, ועקב מעמדם המיוחד בישראל זכאים בנוסף העובדים הזרים גם לזכויות ייחודיות המסדירות את שהייתם בארץ.

זכויות עובדים זרים כוללים גם זכויות בתום בתחום הבריאות והביטוח הרפואי – על פי חוק קיימת החובה להסדיר ביטוח רפואי לעובדים זרים, אשר יבטיח את זכויותיהם הרפואיות במהלך שהותם בארץ.

זכויות עובדים זרים מעניקה להם גם ביטוח לאומי. בתחום המגורים זכויות עובדים זרים חייבת להעניק מגורים הולמים לעובד זר, איסור החזקת דרכון של עובד זר, מסירת העתק של אישורי עבודה לעובד זר, איסור גביית דמי תיווך מעובד זר וכיוצא באלו. זכויות עובדים זרים נוגעים גם למתן חינוך חובה לילדי זרים והקלות בבחינות הבגרות לתלמידים שהם ילדים של נתינים זרים. כמו כן במסגרת זכויות עובדים זרים מוענק גם ביטוח רפואי לילדים של עובדים זרים הנמצאים בישראל ואינם תושבים.

זכויות עובדים זרים מעגנת בחוק גם את תנאי העסקתם של עובדים זרים : חוזה עבודה לעובד זר או מתן הודעה מראש לפני התפטרות של עובד זר.

זכויות עובדים זרים יוצרת זכאות לאותם תנאי עבודה להם זכאי עובד שכיר ישראלי על פי חוק כדוגמת פירוט מרכיבי השכר, ביטוח פנסיוני, מנוחה שבועית וחופשות, דמי חגים בחגים נוצריים או חגים מוסלמיים. במסגרת זכויות עובדים זרים מעוגנות בחוק גם הזכויות לילדים והן לעובדות זרות בהריון ולאחר הלידה כגון – הזכות לקבלת מענק לידה, קצבת ילדים וחופשת לידה.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these