הטרדות מיניות בעבודה

הטרדות מיניות בעבודה הפך לנושא שכיח ברוב ארגוני העבודה. מדובר על עבירות מיניות אשר אינן קשורות לאופן העבודה ופוגעות במיניות העובד או העובדת. הטרדות מיניות בעבודה יכולות להיות מילוליות או באופן מעשי דרך מגע. אסור לנו לתת יד ולהעלים עין מהטרדות מיניות כאילו לא קרה כלום. כל הטרדה מינית אשר לא קשורה לעבודה צריכה להיות מדווחת לדרגים הגבוהים ואף יש להפסיקה.

מהן הטרדות מיניות בעבודה?

הטרדות מיניות בעבודה הן הטרדות אשר כוללות: סחיטה ואיומים על רקע מיני, מעשים מגונים אשר מופיעים בחוק העונשין 348-349, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני למרות שהעובד או העובדת לא מעוניינים בכך ואמרו זאת במפורש, התייחסות חוזרת לעובד אשר מתמקדת במיניותו וזאת לאחר שהעובד או העובדת לא מעוניינים והראו זאת למטריד ועדיין הוא מתעלם מהם, התייחסות משפילה כלפי העובד או העובדת ביחס למיניותם או נטייתם המינית. כל אחת מההטרדות הנ"ל מחייבת להיות מדווחת לדרגים מעל, וזאת על מנת שלא תמשיך כשגרה.

?מה יש לעשות על מנת לעצור אותן

על מנת לעצור הטרדות מיניות יש קודם כל להפסיק אותם ולהודיע לאותו מטריד שאתם לא מעוניינים בזאת ואם לא יפסיק יש לדווח הלאה על ההתנהגות שלו. במידה ומדובר על מנהל בכיר מאוד שאחראי עליכם ואין למי לדווח הלאה, ניתן לתבוע את אותו מנהל בבית הדין לעבודה על הטרדה מינית. ברוב המשפטים על הטרדה מינית מזוכה המוטרד, אך יש לקחת בחשבון שאותו אדם שמטריד אתכם יכול לפטר אתכם למרות שיש חוקים אשר שומרים עליכם. חוק הטרדות מיניות בעבודה נועד על מנת להגן על עובדים מוטרדים אשר סובלים התנהגות לא מקובלת במקום העבודה על תקן נטייתם המינית או על רקע מיני.

?מהו העונש על הטרדות מיניות בעבודה

העונש על הטרדות מיניות במקום העבודה הוא עונש כספי לצד מאסר. העונש על הטרדה מינית הוא בהתאם לחומרת ההטרדה. במצב בו יש הצעות בעלות אופי מיני או התבטאות מינית כלפי אדם על רקע נטייה מינית, העונש יהיה שנתיים מאסר. במקרה בו מפורסמת קלטת או תצלם של אדם ללא הסכמתו ואשר מתייחסת למיניות העונש שיקבל המטריד הוא חמש שנות מאסר.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these