אבי ניסנקורן

אבי ניסנקורן יליד שנת 1967 הוא יושב ראש ההסתדרות החדשה החל מחודש יוני 2014

אבי ניסנקורן נולד בעפולה בשם אברהם דניאל ניסנקורן, לזוג עולים רופאים מפולין. בנעוריו היה אבי ניסנקורן אלוף ישראל בריצות קצרות. הוא למד לתואר ראשון בפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב והוסמך כעורך דין. אבי ניסנקורן שימש בתחילה כראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. בתפקידו זה הוביל הסכמים קיבוציים לסקטורים שונים במשק הישראלי. אבי ניסנקורן עסק בין היתר במשא ומתן להסכם המעבר מפנסיה תקציבית לפנסיה צוברת, הסכמי שכר ארציים במגזר הציבורי, והסכם עבודה חדש בחברת בזק.

בשנת 2001 הקים אבי ניסנקורן משרד עורכי דין פרטי שעסק ביחסי עבודה, קופות גמל ופנסיה וייצג בעיקר ועדי עובדים גדולים. הוא סגר את המשרד כשמונה בידי יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני, ליושב ראש האגף לאיגוד מקצועי, בפברואר 2010. בתפקידו זה הוביל מהלכי התאגדות עובדים במפעלים בולטים בישראל וטיפל בסכסוכי עבודה.

באוקטובר 2013 הודיע עופר עיני על כוונתו לפרוש מתפקידו, והמליץ למנות את אבי ניסנקורן למחליפו. המלצה זו נתקלה בהתנגדות, בנימוק שלקביעת יושב ראש ההסתדרות יש לערוך בחירות כלליות להסתדרות. עתירה לבג"ץ לביטול המינוי נדחתה, ובמאי 2014 אישר בית נבחרי ההסתדרות את מינויו של אבי ניסנקורן ליושב ראש ההסתדרות.

במסגרת כהונתו של אבי ניסנקורן כיושב ראש ההסתדרות, חתמה ההסתדרות על הסכם קיבוצי עם נשיאות הארגונים העסקיים, להעלאת שכר המינימום, בשלוש פעימות, ל-5,000 ש"ח. בהתאם להסכם זה תיקנה הכנסת, בחקיקת בזק, את חוק שכר מינימום. הסכמים קיבוציים בולטים נוספים  שנחתמו בהובלתו של אבי ניסנקורן הם: הסכם קיבוצי בענף השמירה והאבטחה והסכם קיבוצי להגדלת ההפרשות לביטוח פנסיוני במשק.

אבי ניסנקורן התפקד למפלגת העבודה בשנת 2016. הוא הגיע להסכמה עם ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, לפעול לדחיית מועד פירוק רשות השידור והפעלת תאגיד השידור הישראלי לתחילת 2018. בהסכמה זו פעל אבי ניסנקורן להגנת עובדי רשות השידור, אך היא עוררה התנגדות, משום שיש שראו בה פגיעה ביוצרים העובדים בהפקות למען התאגיד וניסיון לבטל את הקמתו של התאגיד.

אבי ניסנקורן נשוי ואב לשני ילדים. הוא מתגורר בהוד השרון.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these