אפליה במקום העבודה – סכנה גדולה

כל עסק מצליח מושתת על מספר אבני ברזל אשר לולא הן או שהיה מתרסק או שהיה מצליח הרבה פחות ובסופו של דבר מתרסק. אחד הדברים החשובים ביותר להקפיד בהם במקום העבודה הוא להקפיד שלא תהיה אפליה במקום העבודה. אפליה במקום העבודה היא אם כל חטאת ומאוד מסוכנת לבית העסק. בעוד אין למנהל העסק שליטה על מצב השוק או המצב הכלכלי במעשיו והחלטותיו יש לו שליטה מלאה ולכן אם בוחר לנהוג בין עובדיו באפליה במקום העבודה הוא בוחר בחירה פסולה ובעייתית אשר ישלם עליה מחר כבד. כאשר מנהל מבצע בחירה ניהולית בעבודה עליו לשים לב שהוא נזהר משיקולים לא ענייניים ופועל באופן פסול אשר יוצר אפליה. למנהל יש את המנדט להחליט החלטות שונות ולקבוע אם עובד זה או אחר יקודם אבל חשוב שההחלטה שלו תהיה מקצועית ועניינית. כאשר נוצרת במקום עבודה תחושה שיש אפליה במקום העבודה העובדים מתחילים להתמרמר ואז הליך הניהול שלהם הופך קשה יותר.

יתרה מזאת, האינטרס של מעסיק הוא לרתום ולגייס את העובדים לעבוד מתוך הנעה ללא סמכות ומתוך רצון כן ואמיתי שהחברה תצליח ואז גם הם יצליחו. כאשר מעסיק נוהג עם אפליה במקום העבודה הוא לא מאפשר צמיחה אמיתית של העובדים משום שכולם נותרים ממורמרים וללא חשק ואז לא ניתן להוביל ולשנות דבר. יתרה מכך, כאשר עובדים טובים מרגישים שמקום העבודה שלהם לא נותן להם את היחד הראוי והמתבקש לעובדים טובים הם לא יישארו במקום העבודה ויעדיפו ללכת למקום עבודה אחר. 

אפליה במקום העבודה היא אם כל חטאת ועל מעסיק אשר מעוניין שהעסק שלו יהיה משגשג ומצליח ויבואו לעבוד אצלנו אנשים איכותיים, צריך להקפיד מאוד להימנע ככל הניתן מאפליה במקום העבודה. בתי הדין לעבודה מוקיעים התנהלות של אפליה במקום העבודה ומחייבים מעסיקים בתשלום סכום גבוה לעובד שהופלה לרעה. הקושי המהותי במקרה של אפליה הוא שמאוד קשה להוכיח אותה ככל ומתקיימת. בשביל זה צריך עורכי דין טובים אשר ידאגו לאסוף את הראיות הרלוונטיות ולהוכיח את קיומה של האפליה הפסולה במקום העבודה.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these