זכויות אישה בהריון בעבודה- חוקים ופירצות

ישנם חוקי עבודה במדינת ישראל והם נותנים הגנה לזכויות אישה בהריון בעבודה, אך עם זאת ההגנה הזאת היא מוגבלת ולא מלאה. המון נשים מופתעות לגלות את ההגנה הלא מלאה שהחוק מציע. לדומגא: החוק שאוסר על פיטורי נשים בהריון מהעבודה הוא לא מוחלט ומעביד יכול לבקש היתר מיוחד ממשרד הכלכלה לאישור הפיטורין. במקרים רבים האישור אכן מתקבל ונשים בהריון מוצאות עצמן מחוסרות עבודה.

זכויות אישה בהריון בעבודה קיימים אך חלקיים
במקרים אחרים שבהם האישור אינו מתקבל או שהמעבידים לא מודעים לפרצה הזאת בחוק, הם נוקטים באמצעים אחרים שיגרמו בסופו של דבר לאותה התוצאה. במקרים רבים המעביד יריע את תנאי העובדת, הוא יקפיד על דברים קטנים, יעביר סמכויות, ישנה תפקידים וכו.. במצב שכמו מלחמת התשה של המעביד מול העובד ותנחשו מי ינצח.. אמנם יש בחוק איסורים על הדברים הללו אך תמיד ישנם פרצות ולמרות החוק, הדבר קורא בהמון מקומות עבודה. אמנם אפשר לנסות ותבוע, אך לכי ותתבעי עכשיו חברה כשאת בהריון ומחוסרת עבודה.

זכיות אישה בהריון בעבודה, לא רק בזמן ההריון, גם לאחר הלידה.
לפי החוק היבש 60 ימים מיום הלידה אישה לא תפוטר ממקום עבודתה. החוק אמנם ברור והגיוני אך גם במקרה הזה הוא לא בדיוק מספיק. ישנם מעבידים שפשוט מחכים 60 יום ומפטרים את העובדת, או שמציעים לעובדת משכורת בשווי של חודשיים ומפטרים אותה מיד.

חוקקו חוקים אשר באו לתקן מצב זה. בניגוד לחוקי זכויות אישה בהריון בעבודה אשר נותנים למשרד הכלכלה יד חופשית יחסית ומרחב תמרון גדול בכל הנוגע בלאשר פיטורים בבקשה מיוחדת, כאן יצא חוק אשר מגביל את המשרד. חוק עבודת נשים, יוצר תנאים מאוד מסוימים בפיטורי אישה בהריון, אסור שיהיה קשר בין הפיטורים לבין חופשת הלידה, והמעביד אינו יכול לפדות את חודשיים העבודה בתשלום.

אם וקרה ואת נתקלת באחד מהמצבים האלה או שאת מרגישה שהמעביד הולך לעשות את אחד מהמהלכים שצוינו למעלה אז קחי בחשבון שהחוק אכן עומד מאחוריים אך בצורה חלקית ותמיד כדאי להתייעץ עם מביני עניין לפני שהולכים ומתעמתים עם הבוס.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these