הכל על הרעת תנאים בעבודה

בהרבה מקומות עבודה אשר תנאי השכר הם שקופים וידועים לעובד, יכולים להיות שינויים מסיבות רבות, בחלק מהמקרים בין אם בצדק ובין אם לא העובד יראה זאת כהרעת תנאים בעבודה, אז מה יחשב להרעת תנאים?

כדי לעשות סדר הבאנו את הפסיקות המתאימות לנושא הזה ופשטנו אותם במילים הבאות:
שינוי מקום עבודה שמחייב ירידה גם בשכר. אם קרה מצב במעביד יעביר עובד מתפקידו ויציע לו תפקיד אחר אשר שונה ממהותו ותנאי השכר רעים יותר הדבר יחשב "כהרעה מוחשית"

כאשר ישנה הורדה בשכר הדבר יחשב כהרעה מוחשית
הורדת שכר משמעותית יש לומר תחשב כך כאשר השכר יורד בכ10%, גם פחות מזה יכול להיכנס בקטגוריה אך זה תלוי ומשתנה ממקרה למקרה. כאשר יקרה כך הדבר העובד ראשי להתפטר ולבקש פיצויים. הפיצויים יינתנו כאילו פיטרו את העובד ולא הוא התפטר.

ואם וקרה לכם דבר דומה ואתם רוצים להתפטר יש לעשות את זה בצורה הבא: קודם כל יש להודיע למעביד שאתם רוצים להתפטר ולציין בפניו למה ומהי לדעתכם ההרעה בתנאים ובשכר שגרמה לכם להודיע להחלטה הזו. חשוב לעבור את השלב הזה כדי לתת למעביד לתקן את העוול ולהחזיר את המצב לקדמותו, רק לאחר מכן אפשר להגיש את ההתפטרות.

ישנם עוד מקרים שבהם העובד זכאי לפיצויי התפטרות כמו למשל הרעת מקום העבודה, אם לדוגמא היה רגיל לעבוד במשרד מסוים והעבירו אותו למשרד אשר גורם לו להרגיש שהריעו איתו תנאים, אז הוא אכן יכול לדרוש פיצוים ולהתפטר.

גם מתיחות בין העובד למעביד יכולה להיחשב כהרעת תנאים בעבודה. אם והיה והמעביד שינה את יחסו אל העובד והוא מרגיש שלא בנוח להגיע לעבודה יש מקום להגשת התפטרות ופיצויים אך יש לקחת בחשבון שהדבר יהיה קשה להוכחה אם והמקרה יגיע לבית המשפט, לכן כדאי להגיע להבנה עם המעביד ולסיים את ההעסקה בקותלי מקום העבודה.

גם שלילת רכב או פלאפון יכולה להיחשב כהרעת תנאים בעבודה ויש לשקול כל מקרה לגופו, אל יש לציין שבכל אחד מהמקרים יש לפנות את המעביד תחילה ולתת לו הזדמנות לתקן את המצב. אין להגיש התפטרות באופן מידי לפני שלמעסיק ניתנה ההזדמנות.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these